Problemer med TV-dekoderen fra Get/Loqal

Noen av dere har kanskje fått en tekstmelding, andre lurer på hva i alle dager som foregår med dekoderen fra Get? Det viser seg at problemene skyldtes feil signalgiving i systemene til Get. Det skal være løst nå (midlertidig i alle fall). For å få dekoderen til å fungere igjen må den restartes – det vil si ta ut strømkabelen og sett den inn igjen.

Hele meldingen fra Loqal lyder som følger: 

Vi beklager på det sterkeste de problemene som en del kunder har hatt med at Get-dekoderen har «hengt seg opp» iløpet av 1. Januar. Problemet løses ved å gjøre dekoderen midlertidig strømløs, eller slå den av/på med knappen på baksiden, slik at den starter på nytt. Feilen lå i problemer med Gets signalgivning, og det er derfor IKKE noe feil på dekoderne eller Loqals egne nett/utstyr . Get har klart å stabilisere situasjonen, og jobber fremdeles med å forhindre at dette skal kunne skje igjen. Mvh, TrønderEnergi Loqal Bredbånd AS